İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Elazığ Havalimanı’na 150 milyon TL’ye yedek pist yapılıyor

Elazığ Havalimanı’na 150 milyon TL’ye yedek pist yapılıyor

Yeşilyurt Mahallesi’nde kalan Elazığ Havalimanı, yapılması planlanan ilave pist, taksirut ve apron ile havalimanın geliştirilerek yöreye hizmet verecek büyük ölçekli bir havalimanına dönüşüyor. Çevre illerin sürdürülebilir kalkınma ve gelişimi için büyük önem taşıyan Elazığ Havalimanı’nın iyileştirilmesi ve genişletilmesi ile özellikle turizm, lojistik, tarım ve gıda gibi sektörler de büyük ölçüde önem kazanacak.

Toplam alanı 4 milyon 720 bin metrekare olan havalimanı, yedek pist yapımı projesi esnasında yeni alanlara ihtiyaç duymayacak ve çalışmalar mevcut alanda projelendirilecek.

Kente 12 km uzaklıkta olan Elazığ Havalimanı’nın inşasına 1938 yılında başlandı. 13/31 yönünde 1360 m uzunluğunda ana pist ve 09/27 yönünde 1320 metre uzunluğunda yedek pistler yapılarak 1940 ve 1942 yıllarında hizmete girdi.

Bu arada Elazığ Havalimanı 1940 yılından itibaren askeri amaçlar için hizmet vermeye başladı. 1960 yılında ise Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü tarafından sivil trafiğe açıldı.

Çevre illere hizmet veriyor

Elazığ Havalimanı’nın sahip olduğu konum, çevre illere hizmet vermesi ve son yıllarda havacılık sektörünün ilerleyişi gibi etkenlerle uçak seferleri ve yolcu artışları % 100’lerin üzerinde arttı. Havalimanında hizmete sunulan mevcut pist ve terminal binası ihtiyaçları karşılama noktasında yetersiz kaldı.

Farklı bir yöne doğru pist yapılacak

Elazığ Havaalanının 1.720 x 32 metre ebatlarındaki pistinin her iki pist başındaki doğal engeller nedeni ile geliştirilemeyince farklı bir çıkış arandı. Bu sebeple, mevcut pist başı baz alınarak farklı yönde yeni bir pist yapımı planlandı. Söz konusu proje ile ilgili olarak 2006 yılı içerisinde 2000 x 45 metre ebatlarında yeni pist yapımı ile müteferrik işler planlandı. İnşaat devam eden pistin boyutları 3000 x 45 metre olarak yeniden düzenlendi.

Terminal binası sürekli büyütüldü

Elazığ- Diyarbakır Karayolu üzerinde yer alan havalimanının Eski Terminal Binası 1940 yılında yığma taş bina olarak askeri amaçlar için yapılmıştı. 1960 yılında DHMİ Genel Müdürlüğüne devredildikten sonra günün ihtiyaçları doğrultusunda ilaveler yapılan bina son yıllarda iyice yetersiz kaldı.

Yeni salonlar eklendi

İlave edilen pistle birlikte daha önce yıllık 300.000 olan yolcu sayısı yıllık 1.000.000’a ulaşınca yurt dışı uçuşlarda arttı. Bunun üzerine 3 Nisan 2009 tarihinde uluslararası hava hudut kapısı olan Elazığ Havalimanı’na 28 Ekim 2009 tarihinde 700 metrekare kullanım alanında yeni iç-dış hat gelen yolcu salonu yapıldı ve hizmete açıldı.  DHMİ yeni terminal binası ve mütefferik işler için 2010 yılında ihalesi yapılan ilave ihale ile 20 Ekim 2012 tarihinde yeni terminal binası hizmete girdi.


Kapasite ne kadar?

Havalimanında terminal binası 16.400 m² , toplam kapalı alan 30.000 m²’ye ulaştı. Yedek pist projesi ile yapılacak inşatlar şöyle:

  1. Mevcuda ilave olarak 3.000 x 45 m boyutlarında 1 adet pist,
  2. 550 x 150 m ve 133 x 120 m boyutlarında 2 apron,
  3. 210 x 24, 197,12 x 24, 265 x 24 (2 adet), 348 x 24, 203,35 x 24 m boyutlarında 6 bağlantı taksirutu
  4. 420 x 24 m boyutlarında 2 yüksek sürat taksirutu

2 yılda tamamlanması planlanan havalimanının ekonomik ömrü 40 yıl olarak planlandı. Ancak havaalanın kullanım talebi doğrultusunda gerekli bakım ve onarım çalışmaları gelişen teknoloji alternatifleri doğrultusunda yapılarak projenin ekonomik ömrünün devamlılığı hedefleniyor.

Bölgenin nasıl bir ulaşım ağa var?

Elazığ, doğu ve güneydoğu Anadolu’yu orta ve batı Anadolu’ya bağlayan yolların kavşak noktasında bulunuyor. Mevcut durumda karayolu, demiryolu ve havayolu ulaşımı kullanılıyor. Havalimanını batısından Elazığ-Bingöl (D-300) Karayolu, doğusundan Diyarbakır- Elazığ (D-885) Karayolu geçiyor.

Türkiye’nin dört bir tarafına ana karayollarıyla bağlı olan, demir ve hava yolu ulaşımına da sahip bulunan Elazığ’dan Elazığ-Bingöl- Muş-Van, Elazığ-Diyarbakır-Elazığ-Tunceli-Erzincan-Erzurum, Elazığ-Malatya karayolları ile Elazığ-Muş-Tatvan-Van ve Elazığ-Diyarbakır-Kurtalan demiryolları geçiyor.

Aslında turistik değeri yüksek

Elazığ, tarihi eserleri, doğal güzellikleri, son derece gelişmiş ulaşımı, haberleşme imkânları, sağlık merkezleri, ülkemizin önemli barajları arasında yer alan Keban Barajıyla, Hazar Gölüyle, doğa harikası Buzluk Mağarasıyla, dini turizm açısından önem taşıyan türbeleriyle, sağlık ve kaplıca turizmine uygun kaplıcalarıyla ve zengin folkloruyla, Türkiye’nin turizm endüstrisine katkıda bulunabilen Doğu Anadolu’nun en çok gelişen ve en büyük şehirlerinden biri.

Doğu Anadolu’nun Yukarı Fırat bölümünde bulunan Elazığ, Orta Anadolu’yu Doğu ve Güneydoğuya bağlayan yollar üzerinde oluşu nedeniyle, bölgenin önemli bir ticaret merkez durumunda.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Elazığ Havalimanı’na 150 milyon TL’ye yedek pist yapılıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.