Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli 18 Mart 2017’de atılıyor

Başbakan Binali Yıldırım, Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden sonra Çanakkale’ye yapılacak Çanakkale 1915 Köprüsü’nün tarihini açıkladı.

Başbakan Binali Yıldırım Bakanlar Kurulu Toplantısı’nda yaptığı açıklamalarda Çanakkale Boğazı’na yapılması planlanan köprünün inşaatına 18 Mart 2017’de başlanacağı müjdesini verdi.

Yeni başlanan yol, havaalanı, liman projelerinin 3 aylık tutarının 3 milyar lirası olduğunu kaydeden Başbakan Yıldırım, 5 milyar liralık yeni projenin ihalesinin yapıldığını kaydetti. Altyapı yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini belirten Yıldırım, dün Çanakkale 1915 Köprüsü’nün ve otoyolunun YPK kararını imzaladığını duyurdu. Resmen sürecin başladığı müjdesini veren Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü:

Tarih de belli, 18 Mart 2017’de de kazmayı vuracağız. Böylece Marmara’yı, Çanakkale’yi ve boğazları bir büyük çevre yoluyla birbiriyle birleştirmiş olacağız. “Çanakkale Geçilmez” lafı ancak savaşlarda geçerli. Düşmana geçilmez. Çanakkale vatandaşa her zaman geçilir hale gelecek. Bunu da kısa sürede tamamlamış olacağız.”

Köprü nerede yapılacak?

Çanakkale Boğazı’na yapılması planlanan köprünün yapılacağı boğazın genişliği 3 bin 600 metre. 800’er metre kara tarafından içeriye girilerek Lapseki Şekerkaya ile Gelibolu Sütlüce mevkii arasında kurulacak. 2 bin 23 metrelik boyu ile dünyanın en uzun köprüsü olan Hyogo’daki Akashi Boğazı Köprüsünü ( Akashi Kaikyo Bridge – 1991 ) geride bırakması bekleniyor. Köprünün 3 bin 23 metrelik kısmı asma olacak.

Çanakkale 1915 Köprüsü’nün ilk kesimi İstanbul Silivri, Tekirdağ Marmara Ereğlisi, Çorlu, Süleymanpaşa, Malkara ilçeleri, Çanakale Gelibolu, Lâpseki, Çan, Yenice İlçeleri, Balıkesir Balya ve Merkezi’nden geçerek 277 kilometre 599 metreye ulaşacak.

2. kesim ise Çanakkale Gelibolu ve Lapseki ilçelerinden geçecek. Sadece boğaz kesimi ve bağlantı yollarından meydana gelen ikinci kısım 46,816 kilometreden oluşacak.

Yap-işlet-devret modeli kapsamında yapılması kararlaştırılan proje güzergahı 3 gidiş 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritten ibaret olacak.

Değer artışı zaten başlamıştı

Başbakan’ın müjdesinden aylar yıllar önce zaten bölgedeki arsaların, tarlaların değerlerinde yükseliş başlamıştı. Altın değeri taşıyan Gelibolu Bolayır ve Sütlüce köyleri markaj altına alınan bölgeler arasında bulunuyor.

Şekerkaya mevkiine en yakın köylerden bir diğeri de Gökköy. Köy, Şekerkaya’ya yaklaşık 5, Çanakkale Lapseki duble yoluna ise 4 kilometre mesafede. Çanakkale Boğazı’na hakim bir tepede yer alan Gökköy, manzarasından dolayı özellikle arsa yatırımcıları tarafından yoğun talep görüyor. Arsa-arazi fiyatlarındaki hareketliliğin yılsonuna kadar maksimum değeri bulması beklenirken bazı köy bölgeler, köprüye yakınlığın avantajını kullanarak önceki değerlerini 5 katına kadar çıkıyor.

Bu bölgelerin başında Lapseki Merkez ve Çardak Beldesi geliyor. Zira köprünün en önemli fonksiyonu Çanakkale Merkez ile Lapseki arasını çok yakınlaştıracak olması. Lapseki Merkezde yaz başında metrekaresi 250 TL’den alıcı bulan arsa-arazi fiyatları bu dönem 450 TL’ye kadar çıkıyor.

Köprüye çok yakın olan Çardak’ta ise metrekaresi 8 TL olan fiyatlar bu dönem 19 TL’ye kadar çıktı. Gelibolu tarafında en çok pirim yapan yerler Koruköy ve Burhanlı oldu.

Burhanlı’da metrekare fiyatı son 5 (beş) ayda iki katına çıktı ve 30 TL’ye ulaştı. Koruköy’de ise 4.500 TL’ye ulaşan metrekare fiyatları 60-65 TL aralığında alıcı buluyor.

Çanakkale 1915 hangi ilden kaç km geçiyor?

Köprünün İstanbul’daki sınırları toplam 18+454 kilometre,
Köprünün Çanakkale’deki sınırları toplam 170+419 kilometre,
Köprünün Tekirdağ’daki sınırları toplam 105+942 kilometre,
Köprünün Balıkesir’deki sınırları toplam 29+600 kilometre.

Habertürk