Beton bariyerler kazalarda ölüm oranını yüzde 20 azaltıyor

Bariyere çarpan bir motosikletlinin hayatını kaybetme ihtimali bir otomobil sürücüsünden 7 kat daha fazla olduğundan motosikletliler için beton bariyerler kullanılması gerekiyor.

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) İnşaat Mühendisler Odası Bursa ve İstanbul Şubeleri tarafından 2 - 4 Mayıs 2019 tarihleri arasında Bursa Akademik Odalar Birliği ev sahipliğinde düzenlenen Uluslararası 10. Beton Kongresi’ne katıldı.

Bursa Milletvekili Atilla Ödünç, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Nusret Suna ve Bursa Şube Başkanı Mehmet Albayrak’ın katılımı ve destekleriyle düzenlenen 10. Uluslararası Beton Kongresi bugün açılış konuşmalarıyla başladı.

Her gün 22 kişi ölüyor

Kongrede Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) CEO’su İsmail Bulut sunumla yer aldı. Sunumunda ülkemizde her gün gerçekleşen trafik kazalarında 22 vatandaşımızın hayatını kaybettiğini, 842 vatandaşımızı yaralandığını ve 66 vatandaşımızın ise engelli kaldığının altını çizen Bulut, Beton bariyerlerin ölümlü kaza oranını %20 azalttığını belirtti. Trafikte motosikletle yer alan vatandaşlarımız için de en güvenli çözümün beton bariyerler olduğunu belirten Bulut;

“Bariyere çarpan bir motosikletlinin hayatını kaybetme ihtimali bir otomobil sürücüsünden 7 kat daha fazladır. Bu nedenle motosikletliler için beton bariyerlerin kullanılması gerektiğini vurgulamakta fayda var. Bizler bu noktada bir sivil toplum kuruluşu olarak vatandaşlarımızın güvenliğinin en yüksek düzeyde sağlanması için çalışıyoruz.” şeklinde konuştu.

Su geçirimliler doğayı korur

Ülkemizin su kaynaklarının daha etkin kullanımı için Geçirimli Beton kullanımının önemine değinen Bulut, Geçirimli betonun, yağmur suyunu geçirimli yüzeyi sayesinde kirletmeden yer altı kaynaklarımızla buluşturmasıyla hem sel felaketlerinin önlenebildiği hem de yeraltı sularını besleyerek çevremizin korunmasına katkı sağlanabildiğinin altını çizdi.

Uluslararası 10. Beton Kongresi'nde üç gün boyunca dijital beton, akıllı beton, kendi kendini onaran beton, üç boyutlu beton, sürdürülebilir beton, geopolimerler, mineral ve kimyasal katkılar, sürdürülebilir beton yollar, özel betonlar, betonun dayanıklılık özellikleri, taze beton özellikleri ve betonda içyapı özellikleri ile ilgili bilimsel araştırmalar aktarılacak. Kongrede TÇMB standında katılımcılara beton yollar ve beton bariyerler konusunda bilgilendirme yapmak üzere hazır bulunuyor.

TÇMB etkinliğin ikinci gününde, ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özgür Yaman ve TED Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Can Baran Aktaş tarafından yapılacak olan “Yol Üstyapısı Yaşam Döngüsü Değerlendirmeleri: Beton Yol Örneği” sunumuyla yer almaya devam edecek.

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler