AYD: AVM’lerin kapanması söz konusu değil

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken’in bazı AVM’lerin yıkılacağı, hastane gibi amaçlarla kullanılacağı yönündeki açıklamalarına AYD’den cevap geldi.

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Başkanı Hulusi Belgü, TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken'in bazı AVM’lerin yıkılacağı, hastane gibi amaçlarla kullanılacağı yönündeki açıklamalarına cevap verdi. Türkiye'nin dört bir yanında faaliyetlerine devam eden AVM'lerin kapanmasının söz konusu olmadığını ifade eden Belgü; Bendevi Palandöken’in temsil ettiği kurum ve kuruluşların taleplerini dile getirme ve ileriye dönük olmaktan ziyade güncel taleplerini paylaşma arzusu ile yaptığı açıklamaları anladıklarını ve saygıyla karşıladıklarını söyledi.

AVM’ler istihdam deposu

Bugün organize perakendenin sağladığı 800 binin üzerinde istihdamın 480 binini, yani yarısından fazlasını AVM’lerin oluşturduğuna dikkat çeken Belgü, “Sayın Cumhurbaşkanımızın istihdam çağrısı doğrultusunda, ülkemizin gelişimi için gelecek dönemde de AVM yatırımlarının artacağına ve daha fazla çalışana ulaşacağımıza inancımız tamdır” dedi. AVM’lerin, inşaat sürecinde ve ziyarete açıldığı andan itibaren temizliğinden, güvenliğine kadar geniş bir alanda istihdam sağladığını kaydede Belgü, Bendevi Palandöken’in cadde mağazaları hakkındaki yorumlarına da şöyle cevap verdi:

‘Cadde mağazacılığının kültürümüzde karşılığı yok’

”Biz önemli bir sektörün parçası olan belirleyici bir dernek olarak, perakendecimizle, üreticimizle, tedarikçimizle, AVM’lerimizle, cadde mağazalarımızla bir arada, kol kola ekonomimizi daha iyi yerlere getirebilmek, istihdama fayda sağlayabilmek, toplumumuzun refah düzeyini yükseltebilmek için çalışıyoruz. Gönül ister ki ülkemizin dört bir yanında caddelerde mağazalar açılsın, perakende markalarımızın kullanıcılarına erişimi AVM’lerimiz dışında da artsın, ziyaretçiler tüm markalara daha da kolay ulaşabilsin… Ancak cadde mağazacılığı bugün ülkemizin perakende alanındaki önde gelen isimlerinin de dediği gibi çok zor. Bugün bir Avrupa ülkesine, örneğin Paris’e ya da Roma’ya baktığınızda şehir yapılanmasının meydanlar üzerine kurulduğunu görüyorsunuz. Bu Orta Çağdan kalma kentlerde yoğun olarak görülen bir yapılanma şekli; meydanlar ve bu meydanların etrafında yer alan mağazalar. Fakat paylaştığım gibi ülkemizde bunun bir kültürel karşılığı olmadığı; caddelerimiz, sokaklarımız buna imkan vermediği için cadde mağazacılığı da bir o kadar zorlaşıyor, kentleşmede önemli bir fonksiyon görevi gören bu meydanların yerini ülkemizde AVM’ler alıyor.”

Türkiye hala Avrupa’nın gerisinde

Türkiye’deki AVM’lerde 1000 kişi başına düşen kiralanabilir alanın 141 metrekare iken Avrupa’da bu sayının 206 metrekare olduğunu da ifade eden Belgü,”Bu metrekarelere gelir seviyesi bizden daha düşük olan Avrupa ülkeleri de dahil. Bu durum gösteriyor ki kültürel yapıları gereği bu kadar çok cadde mağazasına ve alana sahip olmalarına rağmen, Avrupa’da bin kişi başına düşen kiralanabilir alan Türkiye’dekinden yüzde 31,5 daha fazla” dedi.
AYD’nin AVM’ler konusunda doygunluğa ulaştığı gözlemlenen şehirlere daha fazla yatırım yapılmaması konusunda önlemler aldığını da vurgulayan Belgü, şöyle devam etti:

“Bugün Türkiye’nin 20 şehrinde AVM bulunmuyor, bu konforu ve düzeni oralarda yaşayan halkımız ile buluşturmak, dernek olarak en büyük amaçlarımızdan birini oluşturuyor. Üye kurumlarımızla bu gelişmeleri istişare edip, yatırımların sektöre aç alanlara yönlendirilmesi konusunda değerlendirmelerimi yapıyoruz. Hiçbir yatırımcının, hakeza derneğimizin de amacı doğuştan ölü bir yatırımın hayata geçmesi olamaz. Şu anda ülke genelinde halkımıza hizmet eden 377 AVM'miz bulunuyor. Bu AVM'lerimiz alışveriş yapılan alanlar olmanın ötesinde gerek ekonomimize gerekse toplumumuza birçok fayda sunuyor. Halkımızın gönül rahatlığıyla ailesi ve arkadaşları ile vakit geçirebildiği, mevsimsel değişikliklere maruz kalmadan, tüm sosyal faaliyetlerini sürdürebildiği bu alanlar, perakende markalarımızın gelişimi için de ciddi katma değer sunuyor.”

‘Cadde mağazaları AVM’lerin ikamesi değil’

Türkiye’nin yükselen değerleri olan perakende markalarının, AVM’ler içinde global markalarla rekabet etme fırsatı bulduğuna dikkat çeken Hulusi Belgü, markaların böylece kendilerini hızla geliştirme ve kat ettikleri bu gelişimle Türkiye’yi yurt dışında temsil etme imkanına kavuştuğunu da vurguladı. Bilgü, “Tüm bu sonuçlar ve ülkemizin hem ekonomik hem de toplumsal istikbali göz önüne alındığında; cadde mağazalarının AVM’lerin ikamesi değil ancak yol arkadaşı, destekçisi olabilir. Ekonomimizi ve ülkemizi, birini yıkıp yerine diğerini getirmekle değil, her iki alanımızı da geliştirmeye çalışarak daha iyi hale getirebiliriz düşüncesindeyim” açıklamasında bulundu.

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler