Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’ndan nereler etkileniyor?

Ankara- Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Kırıkkale Çevre Yolu Projesi’nin güzergahının nasıl olacağı ve köprülü kavşakların nerelere inşa edileceği belli oldu.

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun ilk kesimi (Ankara-Kırıkkale Arası), mevcut Ankara Çevre Otoyolu’nda yer alan mevcut Karapürçek Kavşağı ile Samsun Yolu Kavşağı’nın arasında, Kızılcaköy mevkiinde düzenlenen “Y” tipi direksiyonel bağlantı kavşağında olacak.

Başlangıçta Ankara-Samsun Devlet Yolu’nun kuzeyinden ilerleyen güzergâh, Km:1+650’de Devlet Yolu’nu keserek mevcut yolun güneyinden devam etmekte, Km: 5+000 de Servis Alanı, Km: 6+400 de (K2) İmar Yolu Kavşağı’nı oluşturacak.

Odabaşı yerleşiminin hemen kuzeyinden ilerleyen güzergah, Ballık Deresi Vadisi’ni viyadükle geçtikten sonra, Km:11+900’de otoyolun paralı kesiminin başladığı Para Toplama Alanına ulaşacak.

Elmadağ ve Lalahan imar alanlarını mümkün olduğunca az etkileyecek şekilde imar alanlarının güneyinden, 1. ve 3. derece arkeolojik sit alanının hemen kuzeyinden ilerleyen güzergâh, Km:16+300’de Devlet Yolunu yeniden keserek yolun kuzeyine geçmekte ve Elmadağ yerleşiminin kuzeyinde, Km:16+649’da (K3) Elmadağ Bağlantı Kavşağını teşkil edecek.

Otoyol güzergahı, Km:24+940’da Ankara-Kırıkkale Devlet Yolu’nu yeniden kesip bu defa Devlet Yolu’nun güneyine geçerek, bundan sonra engebeli bir topoğrafyada tünel ve viyadüklerle ilerleyecek.

Km: 45+326 da Yahşihan yerleşimine (K4) Kavşağı ile bir bağlantı oluşturan otoyol güzergâhı, Km:49+180 de Kızılırmağı bir viyadükle geçince son bulacak.

Kırıkkale – Delice Otoyolu buradan başlıyor

Buradan sonra başlayacak olan Kırıkkale – Delice arası otoyol ve Kırıkkale Çevre Yolu Bahşili kent merkezinin 2 – 2,5 km kadar güneyinde Kızılırmak Nehri’nin Doğu yakasında (Km: 50+000) başlayacak.

Km: 51+800 civarında mevcut Kırıkkale – Kırşehir Yolu’nu kesen güzergâh daha sonra sırası ile Ahili, Çullu, Aşağımahmutlar, Işıklar, Balışeyh yerleşimlerinin güneyinden ilerlemekte; Km: 87+800 civarında mevcut Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) hattını, Km: 98+950 civarında mevcut Kırıkkale-Yozgat Yolu’nu kesecek.

Proje güzergâhı Çerikli – Yozgat Yolu ayrımının hemen güneyinde son bulacak.

Kırıkkale’nin batı kesimi ve rafineri bölgesindeki trafiğin otoyola aktarımı, Km: 50+000 civarındaki Kızılırmak geçişi sonrasında; Kırıkkale’nin doğu kesiminde seyreden, Ankara – Samsun Devlet Yolu üzerindeki trafiğin otoyola aktarımı Km: 70+000 civarında projelendirilecek kavşaklar ile sağlanacaktır.

Otoyol; Delice sonrasında bir başka otoyol projesi ile Samsun yönünde devam edecek.

Yozgat yönünden gelen trafiğin otoyola aktarımı mevcut Yozgat Yolu üzerindeki Çerikli beldesi yakınlarında bir kavşak ile sağlanacak.

KGM tarafından planlanan Proje kapsamında tünel geçişleri, dere ve vadilerin bulunduğu bölümlerde viyadükler vb. yapılar bulunmaktadır. Ayrıca, proje kapsamında alt geçit vb. sanat yapıları yer alacak.

12 köprülü kavşak nerede olacak?

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Kırıkkale Çevre Yolu (Kırıkkale-Delice Arası ve Kırıkkale Çevre Yolu) otoyolu proje güzergâhı boyunca otoyol üzerinde 7 adet; bağlantı yollarının mevcut devlet yoluna bağlantısını sağlamak amacıyla yine 5 adet olmak üzere toplam 12 adet köprülü kavşak projelendirildi.

Projeye kapsamındaki köprülü kavşakların yer alacağı noktalar:

1. K-1 Ankara Çevre Otoyolu Doğu Kavşağı
2. K-2 İmar Yolu Kavşağı (km:6+403,77)
3. K-3 Elmadağ Kavşağı (km:16+649,50)
4. K-3-1 Elmadağ Devletyolu Kavşağı (2+447 Bağlantı yolu sonu)
5. K-4 Yahşihan Kavşağı (km:45+341,78)
6. K-4-1 Yahşihan Hemzemin Kavşağı (km:2+539 Bağlantı yolu sonu)
7. K-1 Kırıkkale Batı Kavşağı (km: 50+800)
8. K-1-1 Kırıkkale Rafineri Kavşağı (km: 2+230 Bağlantı yolu -1)
9. K-2 Kırıkkale Doğu Kavşağı (km:69+560)
10. K-2-1 Aşağımahmutlar Devlet Yolu Kavşağı (km: 2+600 Bağlantı yolu -2)
11. K-3 Yozgat Ayrım Kavşağı (km: 99+800)
12. K-3-1 Çerikli Kavşağı (km: 1+750 Bağlantı yolu-3)

Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler