Ak Parti Seçim Beyannamesi’nde inşaat ve emlak vurgusu

24 Haziran 2018 günü yapılacak olan seçim öncesi AK Parti Seçim Beyannamesi yayınlandı. Belgede emlak ve inşaat sektörlerine ilişkin çarpıcı düzenlemeler yer aldı.

Sade bir dille yazılan 360 sayfalık AK Parti Seçim Beyannamesi inşaat ve emlak gibi sektörler başta olmak üzere hemen hemen her sektörde ekonomik faaliyetlere değiniyor. Beyannamede sosyal ve siyasi alanlarda 16 yıldan bu yana yapılan hizmetlere yer veriliyor ve bundan sonraki projeler anlatılıyor. Beyannamenin sunumunu bizzat Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 1 saat 36 dakikalık konuşması ile kendisi yaptı.

AK Parti Seçim Beyannamesi neler içeriyor?

Bu konuda dikkat çeken başlıklar şöyle:

Kamu Özel Sektör İşbirliği yöntemiyle yapılanlar başta olmak üzere altyapı yatırımlarına sermaye piyasaları aracılığıyla fon aktarılmasına odaklanacak, finansal araç çeşitliliğinin artırılması ve kurumsal yatırımcılar aracılığıyla fon aktarımına öncelik vereceğiz.

Ulaşımda neler yapacağız?

KÖİ yöntemi ile yapımına başlanan İstanbul Yeni Havalimanının ilk etabını 2018 yılının son çeyreğinde, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolunun kalan kesimleri ile Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı ve Kınalı-Odayeri kesimlerini 2019 yılında işletmeye açacağız. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, Kanal İstanbul ve İzmir Körfez Geçişi projelerinin yapımına ise 2018 yılında başlayacağız.

Yapımı devam eden şehir hastanesi projelerinden Bilkent, Elazığ, Eskişehir ve Manisa Şehir Hastanelerini 2018 yılı içerisinde hayata geçireceğiz.

Önümüzdeki dönemde Şehir Hastaneleri, Mersin, Çandarlı, Filyos Limanı Ankara-Niğde Otoyolu, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale (Çanakkale-Malkara Kesimi) Otoyolu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Aydın-Denizli-Burdur Otoyolu, Mersin-Erdemli-Silifke Otoyolu, Ankara-Sivrihisar Otoyolu, Burdur-Antalya-Alanya
Otoyolu, Batı Antalya Havalimanı, Alaçatı Havalimanı gibi büyük projeleri tamamlayacağız.

Karayolu ulaşımında dev projelere imza attık, çok önemli mesafeler kat ettik. Yap İşlet Devret Modeli ile yapımını tamamladığımız Kuzey Marmara Otoyolunu, Yavuz Sultan Selim Köprüsünü, Osmangazi Köprüsünü ve Avrasya Tünelini hizmete açtık.


2002 yılı sonu itibarıyla 1.714 km’si otoyol olmak üzere 6.101 km bölünmüş yol mevcut iken, 1 Nisan 2018 itibarıyla 2.657 km’si otoyol olmak üzere bölünmüş yol uzunluğunu 26.034 km’ye ulaştırdık. Böylece iktidarlarımız döneminde, 943 km’si otoyol olmak üzere, 19.933 km bölünmüş yolu hizmete sunduk.

2002’de sadece 6 ilimiz bölünmüş yollar ile birbirine bağlanmış iken, bugün 76 ilimiz bölünmüş yol ile birbiriyle bağlanmış durumdadır. Bölünmüş yollar sayesinde yıllık 17,3 milyar TL akaryakıt ve işgücü tasarrufu sağladık. Böylece 3,25 milyon ton karbondioksit salımını önledik. Yolların konforu ve kullanım ömrünü arttıran sıcak asfalt kaplı yol uzunluğunu 8.591 km den 23.738 km’ye neredeyse 3 katına çıkardık. 1923-2002 döneminde sadece 50 km tünel yapılmış iken, 16 yıllık dönemde 383 km tünel inşa ettik.

2003 öncesi 311 km olan köprü ve viyadük uzunluğunu 556 km’ye ulaştırdık.

Demiryollarını, devlet politikası haline getirdik. Yüksek hızlı tren hatlarının yapımına, mevcut hatların modernize edilmesine, çeken ve çekilen araçların yenilenmesine önem verdik.

Türkiye’de ilk kez 1.213 km yüksek hızlı tren ağı inşa ettik. 2002 yılında 10.948 km olan demiryolu hat uzunluğunu, 2018 yılı Nisan ayı itibarıyla 12.671 km’ye çıkardık. 10.591 km uzunluğundaki konvansiyonel demiryolu hattımızı tamamen yeniledik.

2003 yılında 2.082 km olan elektrikli hatlarımızı 4.723 km’ye, 2.505 km olan sinyalli hattımızı 5.534 km’ye ulaştırdık. Ayrıca 3.960 km uzunluğundaki hat üzerinde elektrifikasyon ve sinyalizasyon yapımlarına devam ediyoruz.

Ankara-Eskişehir Hızlı Tren hattını 2009’da, Ankara-Konya Hızlı Tren hattını 2011’de, Eskişehir-Konya Hızlı Tren hattını 2013’te, Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattı ile İstanbul-Konya Hızlı Tren hatlarını 2014’te işletmeye açtık. Bu güzergâhlardaki 7 il merkezinde nüfusun yüzde 33’üne doğrudan hizmet sunmaya başladık.

Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir yüksek hızlı demiryolunun yapımına devam ediyoruz. Kayseri-Yerköy yüksek hızlı demiryolu yapım ihalesini yaptık.

YHT hatlarının yanı sıra yük ve yolcu taşımacılığının birlikte yapılabileceği 200 km/saate uygun hızlı tren hatları inşa ediyoruz. Halen 1.870 km yüksek hızlı, 1.454 km hızlı ve 634 km konvansiyonel demiryolu olmak üzere toplam 3.958 km demiryolu yapımı devam ediyor.

Asrın projesi Marmaray’ı hayata geçirdik.

Başkentray projesini 12 Nisan 2018’de hizmete açtık.

İzmir’de Egeray’ın (İzban) Tepeköy-Selçuk hattını hizmete sunduk.

Banliyö hattını 110 km’den 136 km’ye çıkarttık. Kuzey’de 50 km mesafedeki Bergama’ya kadar uzatılması için Aliağa-Bergama hattının yapım ihalesini gerçekleştirdik.

Londra’dan Pekin’e kesintisiz demiryolu ulaşımının en önemli halkası, medeniyetleri buluşturan Kars-Tiflis-Bakü İpek Demiryolu Projesini hayata geçirdik.

Ankara’da Kızılay-Çayyolu, Batıkent-Sincan ve Keçiören-AKM metrolarını faaliyete geçirdik. İstanbul-Levent-Hisarüstü Metro hattını ve Antalya Meydan-Havalimanı-EXPO Raylı Sistem hatlarını tamamladık.

Lojistik merkezlerle taşımacılığın ve ticaretin önünü açtık. İşletmelerimizin rekabet güçlerini artırmak, pazarlama imkânlarını kolaylaştırmak, kombine taşımacılığı daha etkin hale getirmek amacıyla 9 lojistik merkez kurduk. 5 merkezin yapımı ve 7 merkezinde projelendirmesine devam ediyoruz.

Hava yolunu halkın yolu haline getirdik. Havacılık alanında yaptığımız düzenlemeler ile sektörü serbestleştirdik. Birçok ilimizde inşa ettiğimiz yeni hava limanları ve mevcut hava limanlarında yaptığımız modern terminallerle sektörün hızla büyümesini sağladık.

Havayollarında 2002 sonunda aktif hava limanı sayısı 26, yıllık toplam yolcu sayısı 33,7 milyondu. 2017 yılsonu itibarıyla havalimanı sayısını 55’e, yolcu sayısını ise 193,6 milyona çıkardık. Aynı dönemde, uçak sayımız 138’den, 517’ye ulaştı.

Her 100 km de bir havalimanı hedefine ulaşmak üzere yeni havalimanları yaptık. 2002 yılında 2 Havayolu işletmesi ile 50 ülkede 60 noktaya uçulurken, 2017 sonu itibariyle 6 Havayolu İşletmesi ile 119 ülkede 296 noktaya ulaşıyoruz. Böylece iç hat uçuş noktalarıyla birlikte toplam uçulan nokta sayısını 351’e yükselttik.

2002 sonunda sektörde yaklaşık 65 bin çalışan istihdam edilirken, bu sayı 2017 sonunda 196 bine ulaştı. 2,2 milyar dolar olan sektör cirosu ise 2017 sonunda 25 milyar doları buldu.
Milli havayolu şirketimiz THY’yi dünya markası haline getirdik.

İstanbul Yeni Havalimanının yapımına başladık. İlk etabı 29 Ekimde açıyoruz. Tamamlandığında 150 milyonluk yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak. Dünya’da sayılı örneği bulunan denize inşa edilmiş havalimanlarından olan Ordu-Giresun havalimanını tamamladık.

Deniz üzerine inşa edilen ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı yapımına devam ediyoruz.

Ulaşımda yeni dönemde neler yapacağız?

Önümüzdeki dönemde ulaştırma alanında; bölgelerimizi ve illerimizi birbirleri ile bütünleştirmeye, hem yolcu hem de yük açısından güçlü bir lojistik ve ulaştırma altyapısı oluşturmaya devam edeceğiz. Türkiye’yi gelişmiş ülke standartlarında bir ulaştırma alt yapısına kavuşturacağız.

Karayolunda ülkemizin kuzeyini güneyine, doğusunu batısına bağlayan ana akslarımızı tamamlayacak ve otoyol ağımızı geliştireceğiz.

Havacılık ve denizcilik sektörlerinde ülkemizi dünyanın en önemli transit merkezlerinden birine dönüştüreceğiz.

Demiryollarında yüksek hızlı ve hızlı tren hatlarımızı önemli ölçüde tamamlayacağız.

Trafik yoğunluğunun yüksek olduğu kesimlerde trafik güvenliğinin artırılması ve taşıma sürelerinin kısaltılması amacıyla bölünmüş yol yapımına devam edeceğiz.

Önemli ulaşım koridorlarını otoyol ağı ile birbirine bağlayacak, yeni otoyolları YİD modeliyle inşa edeceğiz. 2.657 km olan otoyol ağını 5.034 km’ye ulaştıracağız.

Karayolu ulaşımında güvenliği arttırmak, yollarımızı dünya standartlarında kaliteli bir çehreye kavuşturmak, yıllardır ihmal edilen bölgelere en iyi karayolu ulaşım imkânını sunmak için bölünmüş yol çalışmalarımıza devam edeceğiz. 26.017 km olan Bölünmüş yol uzunluğumuzu 36.500 km’ye çıkaracak ve 81 ilimizi de bölünmüş yollarla birbirine bağlayacağız.

Ağır taşıt trafiği yüksek olan yollarda sıcak asfalt kaplı yol yapımına öncelik verecek ve sürdüreceğiz. Karayolu ağımızı önemli ölçüde sıcak asfalt kaplı hale getireceğiz.

Özellikle zor coğrafyanın hakim olduğu Kuzey-Güney koridorlarında yol güvenliği ve konforunu artıran tünel, köprü ve viyadük yapımına devam edeceğiz. Bugün 433 km olan karayolu tünel uzunluğumuzu 700 km’ye çıkaracağız. 556 km uzunluğundaki köprü ve viyadüklerimizi de 673 km’ye ulaştıracağız.

Ülkemizin karayolu atardamarlarını oluşturan Kuzey-Güney ve Doğu-Batı koridorlarını tamamlayacağız. 550 km’lik Karadeniz sahil yolundan sonra 27 tünelle geçtiğimiz yaklaşık 450 km’lik Akdeniz sahil yolunu vatandaşlarımızın ve turizmin hizmetine sunacağız.

Karayolu yapım ve bakım uygulamalarında yeni nesil malzemeler, üretim teknolojileri, tasarım metotları kullanacağız. Karayolu yük taşımacılığı sektöründe dijital takip sistemi oluşturacağız.
Demiryolu ağımızı 25 bin km’ye çıkaracağız. Türkiye’nin hızına hız katan yüksek hızlı demiryolu (YHT) projeleri adım adım gerçekleştirilerek 1.213 km’ye ulaştırdığımız YHT ve HT ağını 13.000 km’ye genişleteceğiz.

Marmaray projesinin devamı olan Gebze-Halkalı hattını tamamlayarak Yüksek Hızlı trenlerimizi Asya’dan Avrupa’ya ulaştıracağız.

MARMARAY’dan sonra Asya-Avrupa arasını demiryolu ile ikinci kez kesintisiz bağlayacak olan Gebze-Sabiha Gökçen–Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Yeni Havalimanı-Halkalı ve Edirne’ye kadar uzanan demiryolunun proje hazırlama çalışmalarını tamamlayarak, yapım ihalesine çıkacağız.

Demiryolu altyapımız yenilerken aynı zamanda hatlarımızı elektrikli ve sinyalli hale getirerek verimliliği ve güvenliği artırıyoruz. Tüm demiryolu ağımızı sinyalli ve elektrikli hale getireceğiz.
Serbestleşme sonrası, özel sektörün gücü ve rekabeti ile demiryolu taşımacılığını hızla geliştireceğiz.

Yenilenen hatlarla ve açılan lojistik merkezlerle yük taşımacılığında yeni bir dönemi başlatıyoruz.

Lojistik çalışmalarının ticaretin dolayısıyla kalkınmanın en önemli itici gücü olduğunun bilinciyle Türkiye’yi lojistikte bölgesel bir üs haline getireceğiz.

Taşımacılıktan Lojistiğe Dönüşüm Programını uygulamaya devam edeceğiz.

Demiryolu ve karayolu bağlantısına sahip lojistik merkezler kuruyoruz. Limanları, OSB’leri, endüstri ve yük merkezlerini iltisak hatlarıyla demiryolu ağına bağlayacağız. Yerli ve milli demiryolu sanayisini geliştirmeye devam edeceğiz.

Mili yük vagonunu ürettik, kullanıyoruz. Uluslararası düzeyde rekabet gücü kazanmak için Milli Elektrikli ve Dizel Tren Setleri ile Milli Yüksek Hızlı Tren çalışmalarımıza devam edeceğiz.
Kentiçi ulaşımda yerel yönetimlere destek olmaya devam edeceğiz. 252 km kentiçi raylı sistemi hizmete sunduk. 151 km’lik kentiçi raylı sistemin yapımına devam ediyoruz. 2023 yılına kadar kenti çinde 662 km raylı sistem için çalışmaya devam edeceğiz.

Yeni havalimanlarını tamamlayarak havayolu ulaştırma kapasitemizi artıracağız. Rize-Artvin, Yozgat, Karaman, Bayburt-Gümüşhane, Çukurova, Tokat Yeni, Çeşme Alaçatı, Batı Antalya ve İstanbul Yeni Havalimanlarını tamamlayacağız.

Balıkesir Merkez, Kahramanmaraş, Gaziantep, Samsun Çarşamba, Kapadokya ve Muş Havalimanı Terminal Binası Projelerini tamamlayacağız

Geçmiş yıllarda yapılan kadastro çalışmalarını günün teknolojisine uygun hale getirilmesi faaliyetlerine devam etmekteyiz.

Mekânsal Gayrimenkul Sistemi (MEGSİS) ile vatandaşlarımızın Parsel Sorgulama Uygulaması kullanarak temel bilgilere elektronik ortamda ulaşmasını sağladık.

Terörden zarar gören bölgelerimizi yeniden imar ediyoruz. Hasarlı ve yıkılmış yapılar ile zarar gören sosyal ve fiziki alt yapıyı tamamlıyoruz.

Bölgede toplam 10 milyar TL tutarında yatırım yapıyoruz. Yapım işleri tamamlanan yerlerde konutları hak sahiplerine teslim ettik. Bölgede toplam 26 bin konut, yaklaşık 2 bin km altyapı, 10 adet Cami, 10 adet Taziye Evi, 3 farklı alanda çevre düzenlemesi, 1 adet Lise ve 2 adet İlköğretim okulu yapımını tamamlıyoruz.

Kamuoyunda 2/B olarak bilinen orman vasfını yitirmiş arazilerin değerlendirilmesi ve satışı konusunda düzenleme yaptık. Düzenlemeyle 40 yıldır çözülemeyen ve vatandaş ile Devleti karşı karşıya getiren meseleyi çözdük. Bu kapsamda, 2/B arazilerinden toplam 517 bin adet taşınmaz satılmış olup, 724 bin hak sahibi vatandaşımız tapularına kavuşmuştur.


Şehircilikte neler yapacağız?

Önümüzdeki dönemde şehirlerimizi, sosyal ve iktisadi durumuna bakmadan, her insanı kuşatan, kucaklayan mekânlar haline getirmeye devam edeceğiz.

Estetik kurulları aktif hale getirerek, şehir kimliği çalışmaları yönündeki koordinasyonu genişleteceğiz. Her şehrin; iklimine, coğrafi özelliklerine, tarihine, özgün mimari dokusu ile estetiğine uygun “Kentsel Tasarım Rehberleri” hazırlayacağız.

Şehre aidiyet duygularının artırılmasına yönelik faaliyetler yürüteceğiz. Mahalle, aile ve komşuluk kültürü ile toplumsal değerlerimizi odağımıza alacağız.

Mahalle ve sokak kavramını öne çıkaran, kültürel ve sosyal dokuyu dikkate alan plan ve projeler hazırlanması için yerel yönetimlerimize destek olacağız; şehirlerimizin kimliğini yeniden canlandıracağız. Mahalle ölçeğinde kültür ve sanat alanlarının oluşturulmasını, tarihi yapıların bu tip yeni fonksiyonlar üstlenerek yaşama kazandırılmasını amaçlayan projeleri destekleyeceğiz.

Geleneksel mahalle kültürünü yaşatan sivil mimari örneklerinin restorasyon çalışmalarının gerçekleştirilerek yaşama kazandırılmasını sağlamak için vatandaşlarımızı teşvik edecek yöntemleri hayata geçireceğiz. Şehir merkezlerindeki tarihi dokunun üzerinde baskı oluşturacak mimari uygulamalara izin vermeyeceğiz.

Tarihi şehir merkezlerinde yaya dolaşımını mümkün kılacak ve bu alanları araç trafiğinden arındıracak yaklaşımları destekleyeceğiz.

Ülke ve bölge düzeyindeki makro planlarla şehir ölçeğindeki mekânsal stratejik planlar arasındaki dengeyi gözeteceğiz. Şehre dair önemli kararlar alınırken o şehirde yaşayanların fikirlerini alacak, ortak aklı ön plana çıkaracak bir anlayışla şehirlerimize yaklaşacağız.

Çocuk dostu şehir yaklaşımı benimsenerek tüm çocuklarımız için yaşanabilir çevreler oluşturacağız. Şehircilik Araştırma Merkezi kuracağız. Yenilikçi ve çevreye duyarlı ürün ve çözümlerin uluslararası standartlarda yerli üretimini sağlamak için AR-GE ve yatırım destek mekanizmaları oluşturacağız.

Yeni Şehircilik Vizyonu’nun operasyonel birimi olarak “Bizim Şehir Proje Merkezi” oluşturduk. Bizim Şehir Proje Merkezi ile Yeni Şehircilik Vizyonumuzu yerel yönetimler ile işbirliği içinde hayata geçireceğiz.

Yöresel mimari projelerini 81 ilin kırsal yerleşmeleri için tamamlayacağız.

Piyasa gözetim ve denetim sistemlerini iyileştireceğiz.

Yapı Kayıt Belgesi ile imar barışını sağlayacağız. İmar barışıyla, mevcut yapısında herhangi bir değişiklik yapılmaksızın, imarsız ya da imara uygun yapılmamış binalara yapı kayıt belgesi vereceğiz. Mevcut emlak değeri üzerinden yüzde 3 gibi sembolik bir ücret karşılığında İmar ya da tapu alımında veya kentsel dönüşümde geçerli olacak bu belge sayesinde milyonlarca vatandaşımızın imarla; mülkiyetle; elektrik, su ve altyapıyla ilgili sorununu da çözmüş olacağız.

Büyükşehirlerde köyden mahalleye dönüşen yerlerde imardan kaynaklı mağduriyetleri gidereceğiz.
Kırsal Alan İmarı düzenlemesi ile köyden mahalleye dönüşen alanlarda kırsal yerleşim alanı tanımlaması getirerek, vatandaşlarımızın bu alanlardaki ruhsat ve izin başvurularında alınacak ücretlerde kolaylık sağlayacağız.

İskan Kanunu uygulamaları kapsamında 2.750 konutu hak sahiplerine teslim edeceğiz.

İmarda neler yaptık?

Kentsel dönüşümü, insanımızın yaşam kalitesinin artırılması için hayati bir önemde görüyoruz. Bu kapsamda, 2012 yılında yapılan yasal düzenleme ile yerleşim yerlerini afetlere hazır hale getirmek üzere kentsel dönüşüm çalışmalarını başlattık.

Lisanslandırılan kuruluşlarca ülke genelinde toplam 176.953 adet binanın riskli yapı tespitini gerçekleştirdik, konut ve iş yeri olmak üzere toplam 567.896 bağımsız birimin tespitini tamamladık. 27 ilimizde yeni yerleşim alanı olarak kullanılmak üzere 75 bin hektar büyüklükte 87 adet Rezerv Yapı Alanı belirledik. Kentsel dönüşüm projeleri kapsamında kira yardımı, proje ve faiz desteği olarak toplam 6,5 milyar TL kaynak kullandık.

Kentsel dönüşüm uygulamalarının daha etkin ve hızlı bir şekilde yürütülmesi ve dönüştürülen bina ve alan sayısının artırılması amacıyla kentsel dönüşüm mevzuatının güncellenmesine ilişkin hazırlıklarımızı sürdürüyoruz.

Kentsel dönüşümde afet risklerini azaltmanın yanı sıra temel ilke ve standartlarda kimlikli bir kentsel gelişmeye yönelik çalışmalar yürüttük.

Terör eylemlerinden zarar gören Diyarbakır-Sur, Şırnak-Merkez, İdil, Silopi, Cizre, Mardin-Nusaybin ve Hakkari Yüksekova’daki vatandaşımızın çektiği acıları dindirebilmek için hızlı bir şekilde çalışmalara başladık ve önemli bir mesafe kat ettik.

Yaşanan olaylarda toplamda 77.662 yapı hasar görmüştür. Bu bölgelerde 1.500 tanesi Diyarbakır Suriçi’nde yöresel mimariye göre taş ev olmak üzere toplam 26.551 konut üretiyoruz. Zarar gören vatandaşlarımıza eşya, kira ve zarar bedelleri olmak üzere yaklaşık 942 milyon TL destek sağladık.

Yaptığımız çalışmalarla terörün zararlarını gidererek yeni ve yaşanabilir şehirler oluşturduk. Yapılan ve devam eden yatırımlarla bu bölgenin terörle değil; ekonomik kalkınma, turizm, tarımsal üretim ve taşıdığı kadim şehir birikimiyle anılmasını sağlıyoruz.

Kentsel dönüşümde neler yapacağız?

AK Parti olarak kimlikli, temel kentsel hizmetlerin adil ve erişilebilir bir şekilde sağlandığı, yaşam kalitesi yüksek ve huzurlu şehirler oluşturmayı amaçlıyoruz.

Şehirleri birbirinden farklı kılan özellikleri ve beklentilerinin birlikte değerlendirildiği, her şehre özel 2023 vizyonun oluşturulmasını önemsiyoruz. Kadim şehirlerin ana karakterlerini kaybetmeden yeni gelişmeleri hayata geçirmelerine ve yeni yaşam alanlarının bu hassasiyetle oluşturulmasına özel önem vereceğiz.

Saklı tarihi ve asırlık tecrübeyi yok saymayan, köklü değerlerimize sahip çıkan, estetik kaygısını taşıyan, insanı ve tabiatı merkeze alan projeleri teşvik edeceğiz.

Kentsel dönüşüme ek olarak Kentsel Yenileme, Kentsel Sağlıklaştırma, Kentsel Canlandırma gibi kavramların anlamlarına uygun olarak hayata geçirilmesini sağlayacak projeleri destekleyeceğiz.

Şehir içinde atıl bulunan sanayi yapılarının endüstriyel dönüşüm projeleri çerçevesinde şehrin kültür sanat hayatına katkı verecek mekânlar haline gelmesi için desteklerimizi sürdüreceğiz.

Şehrin önemli şahsiyetleri ve ortak hafızasını konu alan tarihi birikiminin okul öncesi eğitimden başlayarak o şehirde büyüyen çocukların eğitim materyallerine yerleştirilmesini sağlayacağız.

Gençler ve çocuklar için şehirlilik (kentlilik) bilinci arttırmaya yönelik ‘’tasarım atölyeleri’’ kuracağız.

Yöresel malzeme seçimi ve Geleneksel Mimari uygulamalarını destekleyeceğiz. Şehrin farklı kesimlerinin ortak kullanım alanları olan kamusal açık ve yeşil alanlar ile şehir parkları, meydanlar gibi mekânsal düzenlemelerin sayısını ve niteliğini arttıracağız.

Kentsel Dönüşüm sürecinde; insan, zaman ve mekâna dair tüm değerlerimizi koruyacak ve tasarıma yansıtacağız.

Yerinde dönüşüm ilkesi benimsenerek, mevcut sosyal yapının ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran mekânsal çözümler üreteceğiz.

Alan bazlı dönüşümü teşvik ederek, planlı alt yapıya sahip nitelikli yaşam alanları oluşturacağız.

Afet risklerine hazırlık kapsamında ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapıların kayıt altına alınması ve imar barışının sağlanması amacıyla “Yapı Kayıt Belgesi” verilmesine yönelik düzenlemeyi yaptık. Yapı Kayıt Belgesi’ni bir milat olarak görerek şehirlerimizin planlı gelişmesi için her türlü tedbiri alacağız.

Can ve mal güvenliğimiz açısından tehlike arz ettiği öngörülen 7,5 milyon konutun dönüştürülmesi için önümüzdeki 15 yıllık periyotta yılda 150-200 bini İstanbul’da olmak üzere 500 bin konutun yenilenmesini hedefliyoruz.

Diyarbakır Suriçi’nde yürüttüğümüz çalışmalar ile bölgenin tarihi ve kültürel değerini ön plana çıkararak yöresel mimariye uygun inşa edilen yapılarla birlikte Suriçi’ni hakettiği değere kavuşturuyoruz.

Surlarıyla, Hevsel Bahçeleriyle, Kırklar Dağı ile UNESCO Dünya Kültürel Miras Listesi’nde olan Diyarbakır’ın, Güneydoğu’nun en önemli çekim merkezi olma özelliğini perçinliyoruz.

İdari ve kurumsal kapasitenin güçlendirilmesine ilişkin adımlar atacağız. Yeni bir şehircilik kanunu hazırlayarak şehirlerimizin planlı ve sağlıklı bir yapıda gelişmesini teminen arazi kullanımı, fiziki planlama, uygulama ve yapılaşma konularında temel ilkeleri, standartları ortaya koyacağız.

Kentsel dönüşüm uygulamalarına yönelik çerçeve bir kanun hazırlanarak uygulamaların tek elden ve bütüncül bir şeklide yürütülmesini sağlayacağız.

Mahalli idarelerin imar uygulamalarına ilişkin kurumsal kapasiteleri geliştirilerek finansman imkânlarını artıracağız. Sosyal konut projelerine yönelik destekleri sürdüreceğiz. Terörden etkilenen bölgelerimizin altyapı ve üstyapısı yenilenerek buraların imarını tamamlayacağız.

Dar gelirliler ile engelliler, yaşlılar, emekliler, kadınlar, gençler, evsizler gibi dezavantajlı grupların konut gereksiniminin karşılanmasına yönelik sosyal konut projelerini desteklemeye devam edeceğiz.

Kentsel altyapıya bakış açısı

AK Parti olarak şehircilik politikamızın merkezine, önce insan sağlığı ve huzuru anlayışımızı oturttuk. Bu anlayışla, vatandaşlarımızın şehirdeki yaşam kalitesini artırmayı görev ediniyoruz. Vatandaşlarımızın kentlerde huzurlu bir biçimde ve refah içerisinde yaşayabilmesinin güçlü bir kentsel alt yapı ile mümkün olabileceğini benimsiyoruz. Bu yaklaşımla alt yapı hizmetlerini erişilebilir, eksiksiz, kaliteli, sağlıklı ve ucuz sağlamak vazgeçmediğimiz ilkelerimizdir.

Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler