İstanbul 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

5 yıldan sonra aynı ofis çalışanı sıkıyor

Ticari gayrimenkul alanında finansal ve profesyonel hizmetler sunan JLL Türkiye Ofis Kiralama Yardımcı Direktörü Mahir Mermer, çalışanların devamlılığı ve verimlilik için şirketlerin, maksimum 7 yılda bir ofislerini değiştirmeleri gerektiğini anlattı. Son 2-3 yıldır teknolojinin değişim hızının artmasına paralel olarak ofis kullanım alışkanlıkları ve ofis ihtiyaçlarının da değiştiğine parmak basan Mermer, 5 yıl öce çok yenilikçi bir ofiste çalıştıklarını düşünen çalışanların artık bu teknolojinin eskidiğini düşündüğünü ve yüzde 30’unun yeni ofis aradığını ifade etti.

Mutlu çalışan yüzde 31 daha üretken

2015’te JLL ve Dünya Yeşil Bina Konseyi işbirliği ile gerçekleşen ‘Ofislerde sağlık, refah ve verimlilik’ araştırmasını hatırlatan Mermer, Amerika’da duygusal ve fiziksel olumsuzluklar nedeniyle çalışan başı işe gitmeme oranının özel sektörde yüzde 3, kamuda yüzde 4 seviyesinde olduğunu açıkladı. Oranlara bakarak işe gelmeyen her çalışan başına yılda ortalama 2 bin 300 dolar kaybedildiğine dikkat çeken Mermer, Harvard Business Report’a göre ise mutlu çalışanların ortalama olarak yüzde 31 oranında daha üretken, satışlarının yüzde 37 daha yüksek ve yaratıcılıklarının da üç kat daha fazla olduğunu vurguladı. 

Konfor alanından kurtulmak

Y kuşağı çalışanların iş başvurusu yaptıkları şirketin adına ve marka algısı kadar sunduğu çalışma ortamına da dikkat ettiğinin altını çizen Mermer, ofis değişikliğinin, belli bir süre aynı yerde çalışmış ve artık pas tutmaya başladığını düşünen, ‘konfor alanı’ndan kurtulmak isteyen çalışanların şirkette kalmasını sağlayan en büyük etkenlerden biri olduğunu söyledi. Yöneticilerin ofis değişikliğinin yarattığı algıların üretkenliğe ve satışlara olan etkisinin farkında olduklarını ifade eden Mermer, 2000li yıllarda daha az bina varken günümüzde şirket ve çalışanların ihtiyaçlarına göre şekillenmiş daha çok seçeneğin olduğuna değindi. Mermer, belirgin bir şekilde ihtiyaç duyulmasa bile, belli aralıklarla ofis değişikliğinin yapılması gerektiğine inanıyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

5 yıldan sonra aynı ofis çalışanı sıkıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.