4 dev proje bu yıl hizmete girecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın hayata geçirdiği dev projelerden dördü bu yıl hizmete girecek.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 2023 hedefleri kapsamında hayata geçidiği dev projelerden bazılarının bu yıl hizmete açılması planlanıyor. AA’dan Arife Yıldız Ünal ve Ayşenur Sağlam’ın haberine göre, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü, İstanbul’un üçüncü gerdanlığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul’un iki yakasını kara yolu tüneliyle bir araya getirecek olan Avrasya Tüneli ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi bu yıl devreye alınması planlanan projeler arasında yer alıyor.

Başlıksız-2

Osman Gazi Köprüsü bu ay açılacak

Çalışmaların hızla devam ettiği Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi, İstanbul'u Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa, Kütahya ve İzmir'e bağlayacak. İstanbul’dan Bursa'ya 1 saate, İzmir'e 3 saate, Eskişehir'e 2,5 saate inecek olan otoyol, Türkiye nüfusunun yarısını oluşturan 38 milyon insanın yaşadığı coğrafyaya hizmet verecek. 433 kilometre uzunluğundaki otoyolun 40 kilometrelik Altınova-Gemlik kesimi hizmete açıldı bile. Projenin en önemli ayağını oluşturan ve Osman Gazi adı verilen Körfez geçiş köprüsü ise mayıs sonunda trafiğe açılacak.

Başlıksız-3

Dünyanın en geniş asma köprüsü

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı'nın üçüncü köprüsü olarak inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün 120 kilometre uzunluğundaki otoyol ve bağlantı yolları ile beraber açılış tarihi ise 26 Ağustos olarak belirlendi. Yavuz Sutan Selim Köprüsü bittiğinde dünyanın en geniş asma köprüsü unvanını alacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de dahil olduğu Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin devamı nteliğindeki 169 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometrelik Kınalı-Odayeri kesimlerinin ihalesi ise 4 Mayıs'ta ihale yapıldı. Projelerin 2018 sonunda tamamlanması hedefleniyor.

Başlıksız-4

Deniz altında en derinden geçen tünel

Kamuoyunda Avrasya Tüneli olarak tanınan İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi’nin de bu yıl sonunda hizmete açılması planlanıyor. Deniz altında en derinden geçen tünel olma özelliğine sahip tünel, dünyanın en iyi mühendislik projeleri arasında gösteriliyor. Toplam 14.6 kilometrelik 3,4 kilometresi deniz altından geçiyor.Devletin kasasına ise yılda yaklaşık 100 milyon lira getireceği tahmin edilen Avrasya Tüneli, emisyon miktarında 82 bin ton azalma ve 38 milyon litre yakıt tasarrufu sağlayacak.

Başlıksız-5

Demirden İpek Yolu

Demir İpek Yolu olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi de yıl sonuna kadar hizmete girecek dev projeler arasında yer alıyor. Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra, üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük olan BTK, işletmeye alındığında yılda 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıyacak.

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler