İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

1915 Çanakkale Köprüsü’nün ilk görselleri

TRT Haber ve Spor Dairesi Başkanı Yaşar Taşkın Koç’un konuğu olarak ekrana çıkan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dünyanın en büyük köprüsü olması hedeflenen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün temelinin 18 Mart Deniz Zaferi’nin yıldönümünde atılacağını kaydetti.

Ne istikrar sorunu? Köprüye ihale teklifi yağdı

Projenin görsellerini ilk kez paylaşan Bakan Arslan, bu köprünün Türkiye’nin istikrar sorunu olduğu iddialarını olduğu bir anda teklifler alması açısından önemli olduğunu söyledi.

Sanki iki köprü birden yapılıyor

Köprünün ayırt edici en önemli özelliğini de açıklayan Bakan Arslan, köprünün sathında ortada boşluk olduğunu ve bununda iki ayrı köprü algısı oluşturduğunu kaydetti.

Köprüde neler var?

2 bin 23 metrelik ayak açıklığıyla dünyanın en uzun asma köprüsü olma özelliğini taşıyor.
Köprü, 3 geliş ve 3 gidiş olmak üzere 6 şeritten oluşacak.
İstanbul’u, Çanakkale ve Ege’ye bağlayacak. Marmara Denizi Türk Gölü olacak.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

1915 Çanakkale Köprüsü’nün ilk görselleri

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.