137 yıllık hayal “Ovit Tüneli”nde sona doğru

Türkiye’nin en uzun ikinci karayolu tüneli olma özelliğini taşıyan Ovit Tüneli’nde ışığın görünmesinin ardından donanım çalışmaları yüzde 90’ı tamamlandı.

Rize'nin İkizdere ilçesinde 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren ve 14 bin 300 metreyle Türkiye'nin en uzun ikinci tüneli özelliğini taşıyan Ovit Tüneli'nin tamamlanarak yıl sonunda hizmete sokulması hedefleniyor.

İlk olarak 1880 yılında Osmanlı Devleti'nin kalkınma planında Rize-Erzurum karayolu ve tüneli projesi olarak gündeme gelen Ovit Tüneli'nin temeli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından başbakanlığı döneminde 13 Mayıs 2012 tarihinde atılırken, tünelde "ışık göründü" töreni ise 11 Kasım 2016'da Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirildi.

Dünyanın en uzun dördüncü tüneli

Ovit Tüneli, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14,3 kilometre uzunluğu ile Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde yapımı devam eden 14,5 kilometrelik Yeni Zigana Tüneli'nin ardından Türkiye'nin ikinci en uzun, dünyanın ise en uzun dördüncü tüneli olacak.

Yıl sonuna kadar tamamlanacak

Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre, tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olarak gerçekleştirildi. Kazı ve kaplama betonu imalatı tamamlanan tünelin bin 710 metre uzunluğundaki yaklaşım tünelinde kazı imalatında sona gelinirken bin 400 metre uzunluğundaki çığ tünelinde kalan beton imalatı yıl sonuna kadar tamamlanacak.

Yüzde 90’ı tamamlandı

Donanım çalışmalarının yüzde 90'ının tamamlandığı tünel inşaatında 773 kişi dönüşümlü olarak çalışmalarını sürdürüyor Üstyapı ve köprülü kavşak çalışmalarına başlanan Rize-Erzurum yolunun yıl sonu itibarıyla hizmete girmesi planlanıyor.

16 ilin kader projesi

Rize Ticaret ve Sanayi Odası (RTSO) Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu, yaptığı açıklamada, Ovit Dağı'nın sahil ile doğu arasındaki en büyük engel olduğunu belirterek, tünel ile bu engelin ortadan kalkacağını söyledi.

Tünelin 2017 yılı sonunda hizmete gireceğini kaydeden Karamehmetoğlu, "Ovit Tüneli Projesi sadece Rize-Erzurum projesi değil, doğudaki 16 ilin de kader projesi çünkü 16 ilin de çıkış kapısı olacak bir yol güzergahıdır. Bu öneminden dolayı yola Rize-Mardin sevgi yolu ismi konulmuştur. Çok zor bir coğrafya ve taahhüt edilen zamanda tamamlanıyor. Bu yolun devreye girmesi ile birlikte aşık maşukuna kavuşacaktır. Bizim o bölgedeki arazilere, o bölge insanının da bu bölgenin denizine ihtiyacı var." dedi.

Karamehmetoğlu, Türkiye'nin son yıllarda GAP'a çok ciddi yatırımlar yaptığına işaret ederek, bu bölgedeki ürünlerin Karadeniz'e ve ikinci dünya ülkelerine pazarlanması gerektiğini, Güney Doğu'daki ürünlerin kestirme yoldan limana ulaşacağı yolun Rize-Erzurum Ovit Dağı yolu olduğunu vurguladı.

"İç turizm hareketinde Ovit Tüneli çok ciddi bir alternatif olacak"

Ovit Tüneli'nin Karadeniz ve Doğu bölgelerine ticaretin yanı sıra çok ciddi turizm getirisi olacağına da vurgu yapan Karamehmetoğlu, "Tünel öncesinde yaptığımız anketlerde insanların yüzde 97'sinin doğudaki 16 ile gitmediğini ve kültürel anlamda tanımadığını gördük. Son yıllarda ise o bölgelerden ilimize ziyaretçiler gelmeye başladı. İç turizm hareketinde Ovit Tüneli çok ciddi bir alternatif olacak." diye konuştu.

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler